AMSTERDAM – Om tanende verkoopcijfers weer op te stuwen heeft rubberen schoenmerk Croc haar aanbod fors uitgebreid. Naast de klomp, zijn er plastic slippers, laarzen, ballerina’s en inmiddels zelfs hakken.

Het ging al enige tijd niet zo goed met de Crocs. Sinds het betreden van de schoenenmarkt in 2006 heeft het bedrijf miljoenen verloren.

Door campagnes zoals de Croslite, een Croc die masseert, en door het uitbreiden van collecties probeert het bedrijf weer succes te maken. "We maken de schoenen nu meer stijlvol om een groter publiek aan te trekken", zo zegt John McCarvel, CEO en president van Crocs Inc, er zelf over tegen WWD

Ballerina

De nieuwste 'stijlvolle' noodgreep betreft de Lady Croc. Lady Crocs zijn net als de klompen van plastic. De schoentjes hebben een open neus en hak en bovenop zijn enkele gaatjes gemaakt om Jibbitz, accessoires om de schoen mee op te fleuren, in te steken.

De muiltjes zijn verkrijgbaar in de kleuren goud, roze, gebroken wit, blauw, groen en zwart.