AMSTERDAM - Op Twitter is het soms lastig te zien of de persoon die men volgt ook daadwerkelijk zelf berichtjes achterlaat. In het geval van de Franse Vogue bestaat echter geen twijfel: hoofdredactrice Carine Roitfeld gaat zélf twitteren.

De hoofdredactrice van de stijlbijbel gaat vanaf haar plek op de voorste rij haar eerste indrukken en scherpe observaties van de shows delen met haar volgers, zo meldt de Franse Vogue op de site.

De Parijse modeweek is nog maar net begonnen, en ook zij kunnen niet achterblijven op de sociale media hype van de voorgaande modeweken in New York, Londen en Milaan. Zeker sinds de Parijse modeweek wordt gezien als de meest 'conservatieve' op het gebied van nieuwe media.

Terrein

In Nederland is twitteren voor menig hoofdredacteur geen onbekend terrein, zo hebben Cecile Narinx van de Elle en Hilmar Mulder van Grazia een flinke schare volgers en twitteren zij er al een paar seizoenen lustig op los vanuit de Internationale modeweken.

Roitfeld’s twitterverslaggeving zal te volgen zijn via VogueParislive.