AMSTERDAM - Naast kleding gaat de Britse keten Topshop nu ook cosmetica verkopen. In mei start de winkelketen met de verkoop van de basiscollectie en een trendgebonden seizoenslijn.

De flagshipstore in Londen krijgt het grootste assortiment, 120 vierkante meter enkel voor cosmetica, aldus Mary Homer, directrice van Topshop. De standaardlijn bestaat uit 97 producten en is volgens de producent met name ontworpen om mee te combineren.

Grafisch ontwerpster Sarah Thorne heeft het uiterlijk van de producten en verpakkingen verzorgd. Deze zijn versierd met potloodachtige krabbels als sterren en stippen, aldus WWD maandag.

Experimenteren

Hannah Murray, Topshops stylist op het gebied van make-up: "Deze cosmeticalijn biedt alles wat de vrouw wil op een gedurfde en zelfverzekerde manier. Vrouwen experimenteren steeds meer met make-up. Er zijn geen vaste regels meer en Topshop speelt hier goed op in. Daarnaast past de cosmetica goed bij alle andere producten van Topshop."