AMSTERDAM- Voor een commercieel merk is er tijdens de Amsterdam International Fashion Week maar één manier om zich te onderscheiden: met entertainment.

Waar het bij het gros van de deelnemende ontwerpers tijdens de modeweek gaat om het tonen van innovatie en vakmanschap, berust een commercieel merk op entertainment.

Supertrash wist zich gisteravond wel raad met deze strategie; vul een front row met een batterij BN’ers, voetbalvrouwen en een Rolling Stone-telg en er zal hoe dan ook voldoende pers aanwezig zijn.

Vorig seizoen dook Janice Dickinson plotseling op bij de show van Supertrash, ditmaal sierde model, It-girl en dochter van Rolling Stone Keith Richards, Alexandra Richards, de eerste rij. Zelfs een ex-Idols kandidate werd van stal gehaald om ‘live’ op de catwalk opzwepende noten ten gehore te brengen.

Talent

De drijvende kracht achter Supertrash, Olcay Gulsen heeft naast een goed geoliede marketingmachine, talent om haar immer groeiende netwerk in te zetten. Over de kleding valt namelijk weinig spannends te melden, behalve dat het zeer voor de hand ligt dat de in grote getale aanwezige retailers, flinke orders zullen uitschrijven. Supertrash is namelijk een merk wat makkelijk zijn weg vindt naar de kast van de gemiddelde vrouw. Het is toegankelijk, actueel en prettig geprijsd. 

Jurkjes waren dan ook prominent aanwezig in de collectie; figuurvolgende, korte jurkjes in herfstige tinten, gedragen met vestjes, leren jasjes of blazers met scherpe schouders. Deze werden afgewisseld met de welbekende leerlook- legging en harembroeken bewerkt met pailletten.

Supertrash