AMSTERDAM- Sport- en lifestylemerk Nike lanceert als eerste een applicatie waarin lokale smaakmakers van zes trendbewuste Europese steden hun geheimen delen met de gebruikers.

Dit kan variëren van bijzondere, verborgen winkels tot de aankondiging van een underground concert. Anders dan de standaard digitale gidsen is de integratie van sociale media.

Gebruikers van de applicatie worden aangemoedigd hun eigen meningen en ontdekkingen te delen op bijvoorbeeld Facebook. Daarmee maken ze kans zelf een van de smaakmakers te worden.

True City

De applicatie, genaamd True City kan de volgende zes steden tot het aanbod rekenen: Londen, Berlijn, Amsterdam, Barcelona, Parijs en Milaan.

Iedere stad heeft een team- aangewezen door het sport-en lifestylemerk- die de taak op zich nemen om bezoekers van deze steden de meest up-to-date lifestyle informatie te bedienen.

Voor Amsterdam is één van deze smaakmakers de populaire en invloedrijke blogger Nalden, maar ook muzikanten, creative directors, schrijvers en sporters maken deel uit van het smaakmakers-team. Deze geven middels een profiel ook nog een kijkje in hun persoonlijke leven om het sociale aspect te versterken.

Op 14 Januari wordt de True City-applicatie in Europa gelanceerd.