AMSTERDAM – De Amsterdam International Fashion Week krijgt een magazine, genaamd Frontrow. Sanoma Uitgevers maakt de glossy speciaal voor het Nederlandse mode-event dat van 23 tot en met 31 januari plaatsvindt.

In Frontrow beide programma's van de modeweek (het officiële- en de openbare versie), interviews met ontwerpers en andere toonaangevende mensen uit de industrie, fotoshoots en meer modenieuws.

Frontrow wordt vanaf 23 januari 2010 in oplage van 40.000 exemplaren verspreid bij de officiële catwalklocaties op het Westergasterrein, maar ook op modevakbeurzen, musea, clubs, bioscopen, winkels en bij de abonnementenoplage van Grazia.

Het magazine wordt gemaakt door AIFW en de redactie van Grazia.

Op de kaart

Hilmar Mulder, hoofdredacteur Grazia: “Ik vind het geweldig om Frontrow te maken. Een mode-evenement van niveau als de Amsterdam International Fashion Week verdient zijn eigen tijdschrift - geheel in eigen stijl. Nederland staat steeds meer op de kaart met (inter)nationaal succesvolle modeontwerpers en daar dragen wij als wekelijkse modeglossy graag ons steentje aan bij."

Tijdens de Fashion Week tonen reeds gevestigde namen en nieuw talent hun allernieuwste collecties waar zij maandenlang aan hebben gewerkt.

Frontrow wordt gelanceerd tijdens de officiële opening van de Amsterdam International Fashion Week op 23 januari aanstaande in Maison de Bonneterie te Amsterdam. Trijntje Oosterhuis zal daar een optreden geven.