AMSTERDAM – Het kopen van een lingeriesetje blijkt voor de meeste mannen zo moeilijk dat het Britse Debenhams besloot te hulp te schieten. Het warenhuis huurde hiervoor een scala aan lingeriemodellen in.

Zo liepen er over de afdeling schaars geklede appel-, peer- en zandloperfiguurtjes, in de maten 36, 40 en 44. Mannen die hun partner met de feestdagen graag verwennen met een mooi ondergoedsetje, hebben op deze manier altijd het juiste figuur voor handen.

“Het idee was een enorm succes”, zo vindt Ruth Attridge, woordvoerster van het warenhuis. “Heel veel mannen hebben ons laten weten hoe geweldig ze het initiatief vinden.”

Praktisch

Dat mannen er niet heel veel moeite mee hebben om vrouwen in lingerie rond te zien lopen zal tot weinig verbazing leiden, maar ook de praktische inslag zou hebben bijgedragen aan het succes. Zo zou tweederde van de mannen niet eens op de hoogte zijn van de maten van zijn vriendin of vrouw.

Voorheen wilde dit nog wel eens leiden tot ongemakkelijke taferelen. “Soms wijzen ze gewoon een klant aan en dan fluisteren ze ‘ongeveer die maat’,” aldus Attridge tegen de Daily Express. “Of ze bootsen het figuur na met hun handen. Maar in de meeste gevallen hebben ze gewoon geen idee.”

Vooralsnog was het een eendaags initiatief, dat alleen heeft plaatsgevonden in de Debenhamsvestiging aan Oxford Street, Londen. Of het volgend jaar uitgebreid gaat worden, is niet bekendgemaakt.