AMSTERDAM - Een nieuwe reclamecampagne van L’Oréal is bekritiseerd door het publiek. De campagne maakt reclame voor een nieuw haarverzorgingsproduct, maar laat een model (Cheryl Cole) met extensions zien.

In de L’Orealcommercial, die 9 oktober gelanceerd werd, zegt Cole: ”Mijn haar voelt sterker, levendiger en met een gezonde glans.” De opinie van het publiek is echter dat het haar niet ‘echt’ overkomt. En dat men nooit datzelfde haar zou kunnen krijgen met de L’Oreal-producten.

De klachten stromen inmiddels binnen bij de Advertising Standards Authority (ASA), over de misleidende reclame van de nieuwste L’Oreal Elvive Full Restore 5 haarproducten, zo meldt de Times woensdag.

Extensions

Tot nu toe zijn de klachten afgewezen omdat L’Oreal in de commercial en advertenties met kleine letters vermeldt: ‘Cheryl’s haar is gestyled met natuurlijke haar extensions.’

De ASA geeft aan dat er geen regels gebroken zijn: "Er zou alleen een probleem zijn als nergens wordt vermeld dat Cole extentions draagt en dat is nu wel het geval."

Het publiek meent echter dat Cole de extensions zelf had moeten noemen. Bovendien verschijnt de desbetreffende boodschap pas halverwege de commercial en is deze maar enkele seconden in beeld.

Nephaar

Een woordvoerder van L’Oréal zegt dat ‘ze niet wist’ dat Cole natuurlijk of nephaar had. Cole zelf laat via een persvoorlichter weten dat ‘L’Oréal in haar recht staat en geen regels heeft gebroken.’