Stamcellen in crèmes nieuwe hype

AMSTERDAM - Echt goedkoop zijn de crèmes niet (Menard spant vooralsnog de kroon met 839 euro per potje) maar dat weerhoudt de consument blijkbaar niet zich gretig in te laten met de nieuwste hype op cosmeticagebied: stamcellen.

Dior toonde zich pionier op dit gebied, maar merken als Lancôme en Juvena volgden al snel. Inmiddels heeft ieder zichzelf respecterend cosmeticamerk een stamcellencrème in de collectie en ook het grote publiek begint warm te lopen voor de trend in wording.

De voornaamste reden hiervoor is volgens dagblad Metro de vernieuwingskracht die ze beloven. De stamcellen zouden aanzetten tot celdeling, wat de strijd zou aanbinden met huidveroudering. Meer cellen betekent immers meer collageen, hét stofje om de huid strak en rimpelvrij te houden.

Bosbessen

Ondanks de popularitet van de crèmes, is de werking ervan nooit wetenschappelijk bewezen, en voor wie ze sowieso te prijzig vindt: de krant oppert voldoende slaap, voldoende water en een dagelijkse dosis bosbessen als alternatief.

 

Tip de redactie