Burberry begint trenchcoat-platform

AMSTERDAM - Burberry, het Engelse kledingmerk dat al sinds 1901 trenchcoats ontwerpt, lanceert een platform voor de wereldberoemde jas: Artofthetrench.com.

Op dit digitale platform, met social netwerk-functionaliteit, nodigt Burberry mensen uit om hun eigen trenchcoat-portret te uploaden.

"Iedereen heeft een ander verhaal gerelateerd aan hun jas of de eerste keer dat ze in contact kwamen met hun regenjas", zegt creatief directeur van het merk, Christopher Bailey. "Ik hou van het idee dat mensen over de hele wereld hun verhalen kunnen delen met elkaar en al de verschillende expressies van de Burberry trenchcoat en de mensen die hem dragen.”

Streetstyle

Voor de lancering van de Artofthetrench heeft Scott Schuman van de beroemde streetstyle-blog The Satorialist foto’s gemaakt van Burberry trenchcoat-dragers.

Burberry, opgericht in 1856, heeft naast dit nieuwe concept al meerdere successen op internet. Zo is de Burberry Facebook-pagina een van de meest populaire luxemerken pagina's met meer dan 700.000 fans en begeeft het merk zich ook op Youtube en Twitter.

Ook heeft het merk al enkele jaren een online shop.

 

Tip de redactie