AMSTERDAM - Schoenenlabel Jimmy Choo gaat een nieuw avontuur aan met Inter Parfums SA. De twee bedrijven hebben een deal voor twaalf jaar gesloten die op 1 januari van start gaat. De afspraak houdt onder meer de ontwikkeling van Jimmy Choo parfums in.

"Het is altijd mijn visie geweest om de vrouw van top tot teen te verfraaien. Een geur is deel van de moderne garderobe," zegt Jimmy Choo's Tamara Mellon.

Eerder berichtten bronnen al over de komst van een Jimmy Choo-parfum toen het merk enkele jaren geleden in zee ging met Selective Beauty. Er werd echter nooit een parfum uitgebracht.

Verzekeren

Philippe Benacin van Inter Parfums is eveneens erg gelukkig met de deal. "Deze relatie met Jimmy Choo past perfect in onze strategie om ons merkenportfolio uit te breiden. Dit merk bezit de nodige kwaliteiten om de ambitieuze ontwikkeling van parfumlijnen te verzekeren," zo meldt hij aan Women's Wear Daily.

Inter Parfums doet onder meer de parfums van Burberry, Lanvin en Paul Smith.