AMSTERDAM - Tokidoki, een van ‘s werelds bekendste karikatuurdesigners, had de eer een pop te ontwerpen van Chanel-ontwerper Karl Lagerfeld.

Tijdens de Fashion Week in Parijs werd de samenwerking tussen de twee gepresenteerd. Uiteraard kreeg Karl het allereerste exemplaar overhandigd, uit handen van Tokidoki-ontwerper Simone Legno.

Tokidoki werkte eerder samen met merken als Fornarina en LeCoqSportif, maar een groter mode-icoon om mee samen te werken dan Lagerfeld is er volgens hem niet, zo laat hij weten aan Styletoday.

Schetsen

De jonge ontwerper, afkomstig uit Italië maar gevestigd in San Fransicso, werd achter zijn stand op de Bread & Butter-beurs gesignaleerd door het team van Lagerfeld.

Na drie schetsen te hebben opgestuurd naar het modehuis wist de modekoning genoeg: hij mocht één van de schetsen uitvoeren. De kleurige kunst van Tokidoki werd speciaal voor Lagerfeld omgevormd in zijn zwart/wit-signatuur.

Uitverkocht

Wereldwijd zullen er 1000 Karl Lagerfeld-poppen verkrijgbaar zijn, waarvan er 500 in Europa verspreid zullen worden. De eerste 25 poppen waren bij Collette binnen een dag uitverkocht. Waar, of en wanneer de poppen in Nederland verkocht zullen worden is nog niet duidelijk.

Deze pop is een preview van een continuerende samenwerking tussen de twee merken: in de zomer van 2010 komen er drie T-shirts op de markt van de hand van Tokidoki, onder het label K by Karl Lagerfeld.

Karl Lagerfeld krijgt pop