AMSTERDAM - Veel vrouwen interesseert het weinig wat ze op hun huid smeren, dat blijkt uit onderzoek van marktonderzoeksburo Mintel in Groot-Brittannië.

Zo leest ruim driekwart van de vrouwen nooit welke ingrediënten er in een cosmeticaproduct verwerkt zitten omdat ‘ze dat niet nodig vinden’.

Een meerderheid van de ondervraagde vrouwen gaf aan de merken die ze gebruiken en kennen te vertrouwen. Met name producten die het label 'natuurlijk' opgeplakt krijgen, wekken veel vertrouwen.

Lastig

Een op de vijf vrouwen zei dat het lastig is om etiketten te lezen, vanwege de kleine lettertjes en de slecht leesbare plek waar de ingrediënten vermeld staan, dat meldt Cosmetics Design.  

Een kleine groep vrouwen kijkt juist met veel belangstelling naar ingrediënten en vraagt zich af welke impact ze hebben om het milieu.

Vooral vrouwen met kinderen blijken bezorgd over de samenstelling van cosmeticaproducten, wat ook verklaart waarom biologische babyproducten zo goed scoren.