AMSTERDAM – Sinds de crisis zijn intrede deed, is ‘crisis-moeheid’ een veelgehoorde klacht. Française Lucile Merra is de deprimerende toestand meer dan beu en besloot de recessie van een luchtige twist te voorzien.

De 27-jarige Merra ontwikkelde een lijn T-shirts waar teksten op staan als ‘I love la Crise’ of ‘Fuck la Crise’. De collectie is een samenwerking tussen de marketing- en communicatiespecialiste en styliste Marion Benoît.

Het Belgische Knack meldt vrijdag dat de shirts in Frankrijk al een groot succes zijn.  

Boodschap

"Ik wil op deze manier een aanstekelijke, optimistische boodschap brengen", meldt Merra op haar site. "Ik zocht werk toen de crisis losbarstte. En bij gebrek aan mogelijkheden besloot ik zelf iets te ondernemen.”

Op succes rekende Merra niet, maar vooral via Facebook stroomden de aanvragen al snel binnen. “We hebben intussen diverse prints en varianten op de slogan, we hebben accessoires en een babylijn, en de vraag houdt aan, zowel in Frankrijk als in het buitenland", aldus Merra.

Een 'Fuck la Crise' T-shirt kost 25 euro. Het Nederlandse Puk Lifestyle heeft een soortgelijk initiatief in de vorm van een 'De crisis is zo 2008'-tas, die 17,95 kost.