UO maakt wijn voor homo’s

AMSTERDAM – De Spaanse wijnhandel UO Wines heeft een bijzondere inslag gevonden voor de marketing van hun producten: het bedrijf richt zich nogal expliciet op homo’s.

De wijnfabrikant ontwikkelde drie wijnen, Antinoo, Oscura Lágrima en Anima Blanca, en beplakte de bijbehorende flessen met soft-erotische afbeeldingen van mannen.

Hiermee hoopt de handelaar zijn klandizie een bijzondere avond te bezorgen. Zo wordt aangeraden tijdens het drinken ‘de ogen te sluiten en je voor te stellen dat je siroop van zijn lichaam likt’.

En over de Antinoo: “Ze zeggen dat de beste seks is als een tumultueuze stormwolk, en daar zijn wij het mee eens. Met dat idee is de Antinoo gemaakt.”

Tolerantie

Daarnaast wil het wijnlabel zich hard maken voor individualiteit en tolerantie. “We willen dat de fles meer om het lijf heeft dan alleen zijn heerlijke inhoud, dat het met jou te maken heeft”, aldus UO. “Door onze daden willen we de levens van anderen beter maken.”

UO Wines draagt dan ook 0,7 procent van zijn inkomsten af aan organisaties die een bijdrage leveren aan sociale gerechtigheid en solidariteit.

Wat de wijn kost, is niet bekend.

Tip de redactie