Gooise vrouwen lanceren eigen wijn

AMSTERDAM - De tv-serie Gooische vrouwen brengt een wijn op de markt die geïnspireerd is op de decadente vrouwen uit de serie. Ook de minder gefortuneerden kunnen borrelen in de stijl van de dames.

Een flesje Les Femmes Gooi, een soepele Chardonnay-Viognier, kost 6,99 euro en is te koop bij een landelijke slijterijketen, meldt RTL 4 maandag.

De serie, die is bedacht door Linda de Mol, draait om vier vriendinnen die in het mondaine Gooi wonen. Ze komen niets tekort en laven zich aan sportwagens, snoepreisjes, merkkleding, botox en wijn.

Proeverij

Will Koopman, de creative producer en regisseur van de serie, kwam in Frankrijk op het idee om een wijn uit te brengen voor de fans. Na een wijnproeverij is de keuze gevallen op een toegankelijke witte wijn.

Kijkers die niet genoeg middelen hebben voor de botoxsessies en merkkleding uit de serie kunnen vanaf maandag wel borrelen zoals de dames.

Tip de redactie