Zweeds fotomodel onbedoeld eng

AMSTERDAM – Het Zweedse merk Apoliva wilde hun producten opnieuw onder de aandacht brengen en dat is gelukt. Toch blijft het de vraag of de cosmeticafabrikant het beoogde doel bereikt heeft.

De commercial wordt namelijk onbedoeld eng gevonden, zo melden verschillende Zweedse media maandag.

In de video is model Adina Fohlin te zien die tegen de achtergrond van noodweer een lieflijk liedje zingt. Ze kijkt hierbij veelvuldig recht in de camera. Door veel mensen wordt dit als angstaanjagend beschouwd.

Facebook

Zo zijn er op Facebook inmiddels aparte groepen opgericht waar mensen hun angst voor de commercial kunnen delen. Een van die groepen (met de naam ‘Ik ben bang voor het meisje in de Apoliva-reclame’) is de grens van 100.000 leden reeds gepasseerd.

Apoteket, eigenaar van Apoliva, heeft inmiddels te kennen gegeven dat mensen bang maken nooit de bedoeling is geweest van het spotje.

Fohlins agentschap, Mikas, meldt dat het model zich de kritieken niet persoonlijk aantrekt en dat zij slechts een rol speelde in de reclame. 

De commercial: 

Tip de redactie