Twiggy's advertentie zorgt voor onrust in Brits parlement

AMSTERDAM - Voormalig topmodel Twiggy is volgens het Britse parlement niet realistisch gephotoshopt. De Olaz-advertentie waarin zij te zien is zorgt voor een ware rel in het Britse parlement.

Twiggy is te zien in de campagne voor Olaz, Olay’s Definity, een antirimpelcrème. Volgens Twiggy hét geheim voor een jongere en frissere blik.

De antirimpelcrème is volgens vele niet het enige dat Twiggy op 59-jarige leeftijd zo rimpelvrij eruit laat zien. Dat haar gezicht duidelijk gephotoshopt is, heeft tot verontwaardigde reacties geleid in Engeland. Dit meldt Jezebel dinsdag.

Verbod

Het gladde gezicht van Twiggy heeft zelfs gezorgd voor onrust in de politiek. Leden van het Britse parlement vinden dat het afgelopen moet zijn met het eeuwige photoshoppen in de media. Mensen krijgen zo een totaal verkeerd schoonheidsideaal, zo luidt de opinie.

Het parlement wil nu een verbod op photoshoppen voor reclames gericht op kinderen onder de 16 jaar. Voor volwassenen zou een melding bij de geshopte advertentie volstaan.

Tip de redactie