Sexy ondergoed vliegt winkel uit 'dankzij crisis'

AMSTERDAM – Om de crisis even van zich af te kunnen zetten, lijken Britten vooral hun toevlucht te zoeken in seks. De verkoopcijfers van sexy ondergoed zijn in ieder geval nog nooit zo hoog geweest.

Push-upbh’s, visnetkousen en jarretels, het gaat volgens de Britse krant The Telegraph allemaal als warme broodjes over de toonbank.

De krant heeft de hand weten te leggen op verkoopcijfers van het vooraanstaande warenhuis Debenhams en daaruit blijkt hoezeer sexy ondergoed een vlucht heeft gemaakt.

Aantrekkingskracht

Zo zijn verkoopcijfers van visnetkousen met 83 procent gestegen en van jarretels met 71 procent. De verkoop van push-upbh’s steeg met 61 procent. Zijde, satijn, zwart kant en dierenprintjes blijken de grootste aantrekkingskracht uit te oefenen.

Het warenhuis zelf vermoedt dat de crisis de drijvende kracht achter de succescijfers is. “Je baan kwijtraken is nooit goed nieuws,” zegt Annette Warburton, afdelingshoofd van de lingerieafdeling. “Maar de cijfers laten zien dat men de gelegenheid gebruikt om thuis extra hard aan de slag te gaan.”

Kerst  

Normaliter geldt Kerst als het beste seizoen voor lingerieverkoop, maar dit jaar zijn de cijfers na de feestmaand nooit gezakt. In januari en februari bleven de cijfers juist stijgen en deze trend lijkt voorlopig nog niet voorbij.

“Romantiek is na een lange werkdag vaak het laatste waar mensen aan denken, maar een van de voordelen van een recessie is dat het mensen de kans geeft om nader tot elkaar te komen”, aldus Warburton. “Mensen spenderen in deze tijd nu eenmaal meer tijd thuis. Dus zie je dat alle vormen van home-entertainment het beter doen.”

Tip de redactie