AMSTERDAM- Een poëtisch verhaal uit de jaren ’70 over een melkboer, rozen en liefde vormden de inspiratie voor een nieuw jeansmerk, ontstaan door een samenwerking tussen Nederlandse en Italiaanse vrienden.

Het nieuwe jeansmerk genaamd ‘Milk & Roses' werd dinsdagavond gelanceerd rondom het hoofdkwartier in het Amsterdamse Sloterdijk. Het bedrijventerrein werd opgeluisterd door Argentijnen met smeulende barbecues en een optreden van Chris Zegers met zijn rockband.

De filosofie achter het merk is ontstaan vanuit een poëtisch verhaal van een Londense melkboer in de jaren zeventig, Walter Hidden, die bij het brengen van de melk naar zijn geliefde, daar steeds een roos en lieve woorden aan toevoegde.

Convent

Daarop volgde een winkel in Covent Garden die enkel melk en rozen verkocht, geleid door een groep vrienden die dezelfde levensinstelling met elkaar deelden.

Datzelfde gevoel van vriendschap en het delen van dezelfde waarden als eenheid, duurzaamheid, verdraagzaamheid, liefde en mededogen deed een groep Nederlandse en Italiaanse vrienden besluiten om een samenwerking in de vorm van een jeansmerk aan te gaan.

Kracht

De taken zijn daarin duidelijk verdeeld over ieders kracht; de Italianen zijn verantwoordelijk voor de vormgeving en styling, terwijl de Nederlandse kracht berust op de marketing en logistiek van het merk.

De eerste collectie voor voorjaar 2010 bestaat uit een basis vintagejeans-collectie en een tweede, meer modieuze collectie voor zomer 2010.

Naast de twee collecties voor zomer 2010 zal er een ‘Never Out of Stock-service’ beschikbaar zijn voor drie modellen heren- en damesjeans in vier verschillende wassingen.

Chris

Bekijk hier een deel van het optreden van Chris Zegers met zijn band. 

Nederland is jeansmerk rijker