AMSTERDAM - Cosmeticamerk Estée Lauder gaat aankomende zomer de prijzen verlagen van hun producten. Het zal dan voornamelijk om de goedkopere producten gaan. Luxeproducten zullen in kleinere verpakkingen worden verkocht.

Directeur van Estée Lauder, Fabrizio Freda, heeft dit nieuws bevestigd aan persbureau Reuters.

De goedkopere producten moeten meer mensen naar het merk trekken, in deze hectische economische tijd. Ook wordt er gedacht aan de consumenten in het hogere segment door luxeproducten met minder inhoud aan te bieden.

Deze kleinere verpakkingen zijn ook minder duur. Volgens Estée Lauder-ceo William Lauder is het aanbieden van kleinere flesjes een gat in de markt. "De consument wil nog wel iets spenderen, maar minder."

Betaalbaar

Estée Lauder is niet het enige cosmeticamerk die de prijzen omlaag bracht. Ook Proctor & Gamble en L'Oréal Paris bieden tegenwoordig meer betaalbare producten aan. Zo lanceerde L'Oréal Paris een 20ml-versie van het Viktor&Rolf parfum Flowerbomb. De oorspronkelijke versie kostte 98 euro, de miniflacon kost 35 euro.