AMSTERDAM – Een kwart van de vrouwen durft tijdens het shoppen de paskamer niet uit. Dat blijkt uit recent onderzoek van de website Shopgirl. De voornaamste reden is onzekerheid over het lichaam.

Het onderzoek naar het shopgedrag is gedaan onder 800 vrouwen. Het merendeel van de deelnemers (66 procent) probeert haar onzekerheden te camoufleren door middel van kleding en let daarop tijdens het shoppen. Een kleine 10 procent zou dat eveneens graag willen, maar weet niet hoe ze haar onzekerheden kan camoufleren. 

Maar liefst tweederde van de vrouwen geeft dan ook aan sterke behoefte te hebben aan kledingadvies. Ruim 40 procent is bereid hier ook voor te betalen.

Paskamer

Om de vrouwen tegemoet te komen bedacht Shopgirl in samenwerking met Mimicmedia een oplossing in de zin van een online paskamer. Concreet betekent dat winkelen zonder de winkel in te moeten, en zonder de paskamer uit te hoeven.

De online paskamer maakt een virtuele versie van de shopper, die vervolgens digitaal aangekleed kan worden om een gevoel te krijgen of de kleding past en hoe deze te combineren valt. Gebruik maken van de online paskamer is gratis.

Online paskamer