AMSTERDAM – Het waren de homo’s die ermee begonnen, maar ook steeds meer heteroseksuele mannen zijn voor de trend gevallen: het scheren van de intieme zones. Om onaangename ongelukjes te voorkomen komt scheermerk Gillette met een cursus.

Dat meldt de Europese sectie van Cosmetic Design woensdag.

De cursus bestaat uit een viertal luchtige filmpjes (voor oksels, schaamstreek, borst en rug) die op Youtube te bekijken zijn. De hoofdrol in de filmpjes is weggelegd voor een cartoon.

Humor

De filmpjes zijn humoristisch van aard, maar geven daarnaast de nodige tips en trucs om ongewenst haar op een veilige en comfortabele manier te verwijderen.

Ook de nodige kennis wordt bijgebracht: de instructievideo voor de schaamstreek meldt bijvoorbeeld terloops dat ‘de boom’ zonder ‘bush’ een stuk groter lijkt.

Koppositie

Gillette blijkt met de cursus een gat in de Youtube-markt gevonden te hebben. De video’s zijn in enkele weken tijd al meer dan twee miljoen keer bekeken. Het ‘Hoe scheer ik mijn oksels'-filmpje neemt momenteel de koppositie in. 

Het scheermerk koos voor deze manier van marketing om een jongere doelgroep aan te spreken die beter bij hun nieuwe producten past. Sinds 2005 produceert het merk naast scheermiddelen ook lichaams- en haarverzorgingproducten.

Filmpjes

Oksels: 

Bekijk de overige filmpjes hier.