AMSTERDAM – De verkoop van roze mannenonderbroeken is in Groot-Brittannië, sinds de economische crisis, explosief gestegen. Dat blijkt uit onderzoek van onderbroekenmerk Jockey.

Volgens de ondergoedfabrikant is de verkoop van lieflijk gekleurde slips het afgelopen halfjaar gestegen met zo’n 60 procent. Vooral babyroze exemplaren vlogen volgens Jockey de winkel uit, maar ook babyblauw, oranje en lichtgroen deden het bovenverwachting goed.

Vrolijk

Dat meldt de Daily Mail donderdag.

Een slechte economische situatie en vrolijk ondergoed bleek al eerder een probate combinatie. Jockey vertelt namelijk desgevraagd dat van hetzelfde effect sprake was tijdens de Amerikaanse crisis van '35.

Controle

Mannen kozen destijds massaal voor boxers met exotische prints. Het ondergoed zou helpen te vluchten uit de harde realiteit.

"Wanneer het slecht gaat met de economie, maken mensen kleine, vaak onbewuste, veranderingen in hun koopgedrag", vertelt Ruth Stevens, woordvoerster van Jockey. "Mannen hebben daarbij het gevoel dat ze de controle aan het verliezen zijn, daarom doen ze kleine dingen om hun humeur te verbeteren."