Versace laat deur dicht voor jonge meiden

AMSTERDAM – High-fashion label Versace is niet van plan de zeilen bij te zetten in deze economisch barre tijden. Concreet betekent dat dat er geen sales of andersoortige kortingsacties op stapel staan.  

Dat heeft de directeur van Versace, Giancarlo Di Risio, vrijdag gezegd tegen het Italiaanse Il Sole 24 Ore.

Di Risio wil niet tornen aan de exclusiviteit van het merk en dus moet de klandizie gewoon de volle mep betalen. 

Luxe

“Wij willen echte luxe bieden en niet onze deuren openen voor jonge meiden, die vervolgens met een droomtas om hun arm lopen die nog geen driehonderd euro heeft gekost. Wij zijn daarin niet geïnteresseerd.”

Sterker nog, Di Risio is van mening dat andere merken, die hun waar wel in de uitverkoop gooien, een negatieve invloed op de sector hebben.

Termijn

"In Via Montenapoleone of in Via Condotti, kun je al vanaf half november spullen kopen voor de helft van de prijs,” klaagt hij. “Deze manier van werken ruïneert de markt op de lange termijn. Ik zou willen dat die meer bescherming krijgt.”
 

Tip de redactie