AMSTERDAM - Het Italiaanse schoen- en accessoiremerk Tod’s zet actrice Gwyneth Paltrow voor de tweede keer in als gezicht voor hun reclamecampagne.

Na het succes van de herfst/wintercampagne 2008 speelt Gwyneth ook de hoofdrol in de lente/zomercampagne 2009 van het merk. Derek Lam, de creatief directeur van Tod’s, vindt dat Gwyneth moeiteloos de geest van de moderne vrouw belichaamt, met een tijdloze elegantie en moderne flair. Daarmee past de actrice perfect bij het beeld dat Tod's wil neerzetten.

De sfeervolle Italiaanse entourage is deze keer verruild voor Londen. In het financiële district van Londen heeft fotograaf Mikael Jansson een locatie gevonden die aansluit bij het Tod’s- imago.


 

Gevoel

"De locatie complementeert het Tod’s-gevoel van ingetogen luxe en het kleurenpalet van honing en caramel. De eigenzinnige en energieke sfeer van de Engelse hoofdstad worden gereflecteerd in de krachtige, scherpgesneden kleding van Gwyneth," aldus Jansson.

De totstandkoming van de reclamecampagne werd vastgelegd door Alek Kesishian. Hij was ook verantwoordelijk voor de documentaire van Madonna’s Truth or Dare-tour. Met het filmpje wil hij, behalve een glimp achter de schermen, een indruk geven van een dag uit het leven van Gwyneth Paltrow.

Gwyneths stijl

De Amerikaanse actrice Gwyneth Paltrow (getrouwd met Coldplay zanger Chris Martin) heeft sinds de geboorte van haar twee kinderen, Apple en Moses, haar filmcarrière op een laag pitje gezet.

Ze komt nu langzaam terug in beeld en prijkt steeds vaker op lijsten van bestgeklede beroemdheden. Haar kledingstijl evolueert naar eigen zeggen met haar leeftijd en levensstijl.

Ze weet nu beter wat haar staat en ze volgt de trends niet meer zo klakkeloos als ze in het verleden deed. "Mijn stijl wordt met de jaren klassieker, omdat ik nu vaker kies voor simpel en comfortabel."

Achter de schermen