Klanten inspiratiebron voor nieuwe collectie H&M

AMSTERDAM - Deze lente viert romantiek hoogtij bij Hennes & Mauritz. Neutrale kleuren met hier en daar een zachte koraaltint kenmerken de nieuwe collectie. Voor deze lijn heeft het ontwerpteam van H&M zich laten inspireren door haar eigen klanten.

De manier waarop de kleding van de Zweedse modeketen gedragen en gecombineerd wordt was een ware inspiratiebron.

De collectie

De collectie bestaat onder andere uit wijdvallende romantische items, met de focus op de taille. Er wordt gespeeld met volume, hoewel niet langer meer in de mouwen, maar in de zin van wijdvallende harembroeken.

De algehele look kan getypeerd worden als ‘jaren zeventig chique’.

H&M

Hennes & Mauritz is een Zweeds modeketen met meer dan 1500 winkels in 28 verschillende landen en heeft meer dan 60.000 medewerkers. Sinds 2000 is Rolf Eriksen de directeur van het concern.

H&M is vooral bekend door het grote aanbod van goedkope, modebewuste, degelijke kledij voor zowel vrouwen als voor mannen en kinderen.

SS09

Betrokkenen over de spring/summer collectie '09 van H&M.

Tip de redactie