MAC maakt Hello Kitty-collectie

Cosmeticamerk MAC is niet alleen in zee gegaan met Dame Edna, maar ook met het populairste katje ter wereld; Hello Kitty. Het Japanse karakter speelt de hoofdrol in twee cosmeticalijnen die volgend jaar maart in Nederland verkrijgbaar zijn.

MAC benaderde het Japanse bedrijf Sanrio - de eigenaar van Hello Kitty - dat blij is met de samenwerking. De waarde van Sanrio's wereldwijde verkoop van licentieproducten werd in 2007 geschat op zo'n 5 miljard dollar.

De 34-jarige Hello Kitty wordt vaak gezien als kat, maar is eigenlijk een meisje, aldus Sanrio. En een meisje zonder mond, dus ze 'spreekt uit het hart', zegt het bedrijf. "Ze mag dan wel geen mond hebben, maar ze gaat een hoop lipsticks verkopen," grapt Demsey, doelend op de wachtlijst die het bedrijf op 7 januari opent op internet.

Twee lijnen

De cosmeticalijn wordt eerst aangeboden in Amerika en zal vanaf maart ook in Europa te koop zijn. Er komen twee lijnen met Hello Kitty in de hoofdrol. De Hello Kitty Colour Collection, die vooral een jonge doelgroep moet aanspreken, en de iets hoger gepositioneerde Hello Kitty Kouture collectie

De lijnen bestaan uit lipsticks, glitter eyeliners, oogschaduwdoosjes, poeders, nagellak en accessoires. De Kouture-collectie is gedurende acht weken alleen via MAC-winkels en op internet te koop.

Val Garland

Hoofdrol of niet, Hello Kitty moet wel even pas op de plaats maken in de advertenties. MAC koos voor een blond model dat de make-up draagt. De look is bedacht door Val Garland en het haar werd gedaan door topkapper Sam McKnight.

Tip de redactie