Nieuw beautyfestival voor consumenten in Parijs

Parijs krijgt een nieuw op 'beauty' gericht festival, speciaal voor consumenten. Tijdens het evenement, dat The Rives de la Beauté heet, zullen grote beautybedrijven en distributeurs hun passie voor beauty delen met consumenten.

Brein achter het beautyfestival is Wouter Weils, één van de organisatoren van de jaarlijkse vakbeurs Beyond Beauty. "The Rives de la Beauté is geen salon of een beurs", zegt Weils tegen CosmeticsDesign.com. "Het is een event dat plaatsvindt op verschillende locaties in de hoofdstad. Vijf dagen lang kunnen geïnteresseerde consumenten een 'beautyrondreis' maken door Parijs, waar grote namen als Sephora hun passie voor beauty met consumenten delen."

Grote namen, zoals Sephora, zijn betrokken bij het project. Het evenement, dat in september 2009 wordt gehouden, is deels geïnspireerd door gelijke projecten die in andere branches georganiseerd worden. "Een stad als Milaan bruist tijdens haar jaarlijkse designshow. Tentoonstellingen en evenementen zorgen voor meer bezoekers dan de vaste groep die de beurs elk jaar bezoekt", aldus Weils.

Herontdekken

Het festival wordt gezien als een nieuwe manier om met consumenten in contact te komen. Volgens Weils heeft het nieuwe beautyproject veel positieve reacties gekregen vanuit de industrie.

Veel sectoren, vooral de parfumindustrie, realiseren zich dat het massaal lanceren van producten op de markt niet de ideale manier is om consumenten te lokken. Zij zijn op zoek naar nieuwe manieren om met de consument in contact te komen. Volgens Weils is The Rives de la Beauté de ideale manier om als consument de romantiek en de kunst van bijvoorbeeld het parfumeren te herontdekken.

Tip de redactie