Op wat voor manier kan je je Google Reader het beste indelen, zodat je snel door je items heen gaat en geen belangrijk nieuws mist?

Google Reader is een veel besproken product op Lifehacking.nl. Niet zo heel erg gek; met een overzichtelijke interface en sneltoetsen vlieg je snel door je items heen. Maar wat is nou de beste manier om je Google Reader in te delen? Hoe zorg je voor het ultieme overzicht waardoor je nog makkelijker door je items heen schiet?

Zelf heb ik een hele tijd voor elke nieuwe categorie een nieuwe folder aangemaakt. Op die manier kreeg ik een hele rits folders - van Lifehacking tot Marketing en van Vrienden tot Nieuws - wat alleen maar voor enorme chaos zorgde. Met 120 feeds is het lastig om - bij een dag niet lezen - het allemaal weer bij te benen. Toen las ik een artikel waarin de volgende techniek werd vermeld die het voor mij een stuk overzichtelijker heeft gemaakt. De A en B list.

In de A list zet ik de items die ik absoluut wil lezen. Voor mij zijn dit een paar blogs van vrienden, belangrijke marketing weblogs, tech nieuws en een paar lifehacking feeds. Mijn streven is om deze elke dag te bekijken.

In de B list heb ik de minder belangrijke feeds staan, maar die toch nog enige vorm van waarde voor mij hebben. Veel feeds van deze lijst spugen een groot aantal feeds dagelijks uit. De B list bekijk ik alleen als ik echt nog tijd over heb die dag om feeds te lezen. Heb ik dit niet? Dan zet ik het op gelezen. De echt belangrijke items hieruit verschijnen uiteindelijk toch wel in mijn A list.

Doordat ik het onderscheid in belangrijk en minder belangrijk heb gemaakt kost het me minder tijd om door mijn feeds heen te komen en hoef ik niet alle folder te doorlopen opzoek naar een belangrijke feed.

Vraag aan de lezers: Hoe deel jij je feed reader in en waarom op deze manier?

Reacties