Een erg fraaie uitbreiding op Nozbe, een online Getting Things Done systeem, om je werkzaamheden nog gemakkelijker te maken. Je kunt met deze uitbreiding direct je taken e-mailen naar je inbox.

Voor mijn persoonlijke werkzaamheden gebruik ik Nozbe als systeem om alle taken, ideeen en lijstjes in te bewaren. Ik vind het een fraai online GTD systeem met veel mogelijkheden. Maar zoals de meeste systemen hebben ze 1 groot manco: Je moet naar de site om een idee of een taak in te voeren. Gelukkig is er voor de Mac Quicksilver, waarmee je heel snel ideeen en taken in een textbestand kunt zetten en zo later in 1 x in Nozbe kunt zetten. Op Windows heb ik een vergelijkbaar systeem gemaakt met Autohotkey waar ik al eerder over heb geschreven.

Maar Nozbe heeft nu een erg fraaie uitbreiding waarmee je direct je taken kunt e-mailen naar je inbox in Nozbe. Met een paar simpele handelingen heb je je gedachtensprong direct uit je hoofd in een vertrouwd systeem gezet, zodat je door kunt met je werk. In deze blogpost wordt alles uitgelegd inclusief de intuïtieve codes om je idee direct bij het juiste project of context te zetten. Het is wachten tot iemand met de Nozbe API aan de slag gaat en een klein programmaatje met deze mogelijkheden maakt om op je desktop te draaien.

Op What's The Next Action vind je ook een fraaie gastpost over het gebruik van Nozbe en GTD.

(foto: Kogakure)