Bij een kledingwinkel in de Haarlemmerstraat in Leiden is donderdagavond rond 18.15 uur brand uitgebroken in de opslag van de winkel. 

Boven de kledingwinkel zit een studentenhuis, waarvan de bewoners melding van de brand maakten. Toen de brandweer ter plaatse kwam, stonden de studenten al buiten. Volgens de veiligheidsregio hoefde er niemand mee naar het ziekenhuis.

De eigenaar van de winkel vertelt aan NU.nl dat er een stopcontact was gesprongen, waarna een collega direct begon met blussen.

Volgens de eigenaar heeft de kleding in de winkel rookschade opgelopen, waardoor hij de kleding weg moet gooien. Hij schat de schade op ongeveer tienduizend euro.