Traditiegetrouw: Een blik in de mailbox van NU.nl van het voorbije jaar.

Faillisement

Ik wens jullie en heel Sanoma, of liever gezegd de aandeelhouders en de directie, een spoedig faillissement toe. Dat jullie er maar snel mee mogen stoppen.

Bereik

Hoe is NU.nl via internet te bereiken?

Compliment

Geachte redactie,

Graag wil ik jullie een groot compliment maken voor de uitstekende actuele nieuwsverzorging en de interessante blogs die jullie bieden. Met name in deze barre tijden zitten jullie er bovenop en dat is o.a. voor mij in het buitenland van grote waarde.

Heel hartelijk dank daarvoor en ga zo door!

“Ik heb twee vliegende heldere bollen in de lucht gezien”

Heldere bollen

Beste NU.nl,

Ik heb zondag 25 oktober in Purmerend rond 5.00 uur 's nachts twee vliegende heldere bollen in de lucht gezien, boven mijn hoofd. Een van die lichten werd zo fel dat het straatstenen belichtten. De ene bol werd fel, daarna weer doffig, toen weer fel etc etc. Na loop van tijd, ongeveer twee minuten, verdween de ene bol en daarna de ander. Tot mijn grote verbazing kwamen ze na tien seconden op een andere plek terug, nog dichterbij en deden ze hetzelfde.

Nou vraag ik mij af: Waarom staat er op NU.nl dat sterrenkundige hups puppelups mij vertelt dat het vallende rotsblokken waren? Ik zal u vertellen, zondag 25 oktober was een hele rare nacht in de lucht. En dit waren zeker geen rotsblokken. Zou ook wel heel toevallig zijn, eerst zaterdag en daarna nog is zondag twee felle rotsblokken.

Graag zie ik er op toe dat u het artikel wijzigt zodat mensen misschien meer een mening voor zichzelf kunnen vormen ipv een sterrenkundige die niet gezien heeft wat ik heb gezien samen met mijn vriendin. Het was BIZAR. En ik vertel dit aan mijn collega's. Laat het artikel op NU.nl zien en word voor gek verklaard! En bedankt!

Francofielen

LS,

Ik ben een dagelijkse lezer van NU.nl, maar ik heb vandaag Nieuws Alerts uitgezet. Ik wil tevens voorstellen dat jullie maar "maintenant.fr" moeten gaan oprichten. Ofwel, ik ben er klaar mee dat de francofielen in jullie redactie om de andere dag Frans nieuws pushen. Is er iemand die kan uitleggen waarom 'Frankrijk trekt benzine en diesel gelijk' zo ver-schrik-ke-lijk belangrijk is dat dat een Nieuws Alert waard is?

Doodzonde.

“Ik wil voorstellen dat jullie maar 'maintenant.fr' moeten gaan oprichten”

Ghetto's

Hallo,

Wat mij opvalt aan ghetto's is dat er geen living in de huizen zit, geen L-vorm dus. Daardoor is er geen sprake van privé. Misschien kan in bestaande huizen meer hoekvorming worden gemaakt, zodat mensen meer privé hebben.

Dousj

Hallo,

Mein dousj is stuk en mijn piemels is vies.

Kanne ick bij julie dousjen?

Met vriendelijke kaas.

UFC wedstrijd

Ik wil alleen zeggen dat jullie nieuws over de meest vreemdste dingen delen..

Ook heel veel goed nieuws..

Ik wil alleen kwijt dat ik het jammer vind dat er over de grootste UFC wedstrijd van afgelopen nacht 11/12 juli 2015 niks wordt gezegd.. wel iets over ganzen of eenden...

Romantisch

Onze dochter gaat vrijdag 3-7-2015 in Kampen trouwen. Haar verloofde heeft haar ten huwelijk gevraagd op een wit paard in een laantje met bloeiende kersenbloesem bomen. Kan het nog romantischer?

Halfnaakt

Waarom moet op een nieuwspagina als NU.nl halfnaakte wijven staan, die staan genoeg op andere sites.

Zet er dan ook gespierde naakte kerels op.

Nietsnutten

Vanwaar alle aandacht voor deze twee waardeloze niksnutten?

Stelling

Geachte meneer/mevrouw,

Voor het vak ANW moet ik mensen vragen mijn stelling te bekijken. Wat vindt u van deze stelling?

Later ga ik in Silicon Valley werken.

Heilige drie-eenheid

Goedenavond,

Zojuist vond ik dit artikel op NU.nl:

Mooi artikel wat betreft de achtergrondinformatie, alleen stoor ik mij als christen erg aan de opmerking van 'heilige drie-eenheid'. Vanuit het christelijk oogpunt heeft dit een totaal andere lading dan bedoeld in genoemd artikel.

Is deze alinea-omschrijving ergens halverwege in het artikel te wijzigen? In iets van 'Sluiter, iso en diafragma: onafscheidelijk' oid?

Oester

Beste redactie,

Het is onze geluksdag. Zojuist vinden we een parel in een oester tijdens een lunch op het terras van een landgoed. Hoe bijzonder!

Grap

Mijn vriendin en haar vriend hebben een feest gegeven voor hun tien jaar bij elkaar zijn. Op hun feest kwamen ze in volle naad in trouwkostuum aan en dachten we echt dat ze gingen trouwen. Maar de grap was dat het een voor opgezette grap was en ze dus niet gingen trouwen! De grap is dat we al jaren grapjes maken NU.nl te halen. Zou dit geen leuk moment zijn?

Wartaal

L.S.,

Uw artikel over IS. De basis enz. Verder is het wartaal.

Met vriendelijke groet.

Naaimachine

Geachte redactie,

Op uw app NU.nl zag ik de eerste tv-reclames van V&D met, tot mijn verbazing, mijn naaimachine die ik van mijn schoonouders heb gekregen op onze trouwdag 15-09-1967. Het is exact dezelfde naaimachine en heb hem nog steeds in bezit, ook de koffer.

Hij doet het nog steeds, wel loodzwaar, maar hij naait als een naaimachientje, haha.

Dit jaar wordt hij 48 jaar, dat is dus nog eens kwaliteit, tegenwoordig is het allemaal wegwerpmateriaal. Is leuke reclame voor V&D als ze het nog redden.

Ik vond het leuk om dit jullie te vermelden.

Leuk om te helpen

Goedemorgen,

Mag ik jullie wijzen op het woord 'golfen' onder foto 18, dit hoort 'golven' te zijn…

Sorry, wil niet betweterig overkomen, maar het is fijn als het juist geschreven staat. En ik vind het gewoon leuk om te helpen.

Succes verder, fijne dag!

Aquarel

Beste Jeroen Kraan,

In een recent bericht over de Lytro camera staat een foto van een aquarel van de boom van Piet Mondriaan. Ik heb ooit voor 30 euro op Koninginnedag een aquarel gekocht die bijna 100 procent identiek is aan de aquarel op jouw foto. Zelfde vreemde opzet van de boom en snelle penseelstreken.

Weet jij of die aquarellen wel echt zijn?

Blijven lachen

Beste redactie,

Wanneer gaan er eens koppen rollen bij die Belastingdienst alles gaat fout. Toeslagen, aanslagen, je kan WEER niet inloggen voor je btw-aangifte in het ondernemers gedeelte!!

En maar blijven lachen…

Lezerspost 2012 l Lezerspost 2013 | Lezerspost 2014