Traditioneel geven we aan het einde van het jaar een blik in de postbussen van de redacties van NU.nl en NUjij.

Met dit jaar onder meer een Snowden-lookalike, hersens bij Kentucky Fried Chicken en agressieve Minotaurussen met lange horens.

Help de reiziger

Onlangs heb ik vernomen dat er wijzigingen komen van de route's van trams 2,3,4,6. Dit gaat gebeuren op 5 t/m 12 juli 2013. Ik heb dit nog niet op uw Site http://www.nu.nl gelezen, vandaar dat ik dit aan u door wil geven.

Tram 2 rijdt in deze week met rood-beige trams. Reizigers die afhankelijk zijn van een gelijkvloerse instap, kunnen tijdelijk niet mee met tram 2. Kunt u dit AUB op uw Site plaatsen? U helpt veel oudere reizigers hiermee!

Snowden

Beste redactie, ik maak een lang verhaal kort... ik heb begrepen van familie en vrienden dat ik akelig veel op Snowden lijk. Jammer dan ook dat ik niet gevraagd ben voor de film over Snowden ;-)

Wellicht dat jullie er iets mee willen en kunnen voor een grappig artikel. Ik ga iig niet naar Noord-Amerika op vakantie om alle risico uit te sluiten ;-)

Jerney

Weet u misschien de website en/of het email adres van Jerney Kaagman?

Ik wil haar graag een hart onder de riem steken. Ik hou van haar stem.

Onbegrip

Bericht u nog iets over de acties tegen de plannen van sluiting van de gevangenissen?

Worden in het plaatsen van nieuws specifieke keuzes gemaakt wat wel en niet te plaatsen ofzo?

Ik snap het niet zo goed.

Hersens

Gisteravond langs de KFC geweest, ik bestel een menu met enkele extra's.

Wat ik vervolgens meemaakte was bizar. Het lijkt op een stuk hersens oid, ik zou het graag appreciëren wanneer dit voorval gepubliceerd zou worden aan het Nederlandse publiek.

Geen idee

Ik wou een nieuwsbericht plaatsen maar eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe dat gaat, dus las ik dat wanneer je iets wilt plaatsen je het moet insturen. Dus daarom doe ik het maar op deze manier.

Smerig

Wat is het doel van een nieuws app / site als het nieuws kompleet verdraaid word. Vieze smerige propaganda verspreiders !

Stef Blok

Weet u of Stef Blok nog werkt, ik dacht dat hij speciaal was aangenomen voor wonen? Want u bent een journalist?

Ja wie eigenlijk?

Wie benader je?

Onderwerp: wie benader je over zoiets?

Als u deze mail door kunt sturen naar Tepco, en verder afhandelen dan zou dat fantastisch zijn!

We weten allemaal dat de lekkage's in Fukushima zeer ernstig zijn en dat ze hele gevaarlijke operaties aan het voorbereiden zijn, met als mogelijke uitkomst (bij een klein ongelukje) dat er enorme hoeveelheden radioactief materiaal gaat ontstaan.

Waarom spreek ik over thrivethemovement? Omdat daar uitgelegd wordt hoe de graancirkels informatie aan ons doorgeven. Alleen is nu de vraag: hoe kan ik, als 'gewone' mens nu met deze informatie naar buiten geraken? In eerste instantie denk ik 'via het nieuws'. Ik ga er van uit dat deze mail bevestigd wordt, en zo niet, dan denk ik dat nu.nl dusdanig corrupt en gescreend is en wordt, dat ze de waarheid niet kan of mag doorgeven.

Justin Bieber 1

Ik wou even zeggen dat ik het niet vind kunnen dat jullie zulke slechte recensies over Justin Bieber schrijven. Hij is een jongen van 19 die meer in zijn hele leven heeft bereikt dan jullie ooit zouden bereiken in jullie hele leven. Dus denk eerst even goed na voordat jullie weer slechte dingen over hem gaan schrijven want het is allemaal omdat jullie aandacht willen want jullie weten net zo goed als alle beliebers dat hij super goed kan zingen en een goed hart heeft. Groeten, Beliebers

Justin Bieber 2

De reden voor mijn niet zo respectvolle reactie naar (NUjij'er) had te maken met het feit dat ik mij persoonlijk aangevallen voelde. Dit komt omdat Justin Bieber een groot voorbeeld en rolmodel is voor mij en mijn naasten. Dit komt omdat ik tijdens mijn zwangerschap een infectie door augurken met slagroom heb opgelopen. Hierdoor heb ik meerdere maanden thuis op de bank moeten liggen.

Tijdens deze pijnlijke en vooral eenzame periode heb ik veel steun gevonden bij Justin Bieber. Ik besefte na afloop dat mijn reactie niet gepast was en buitengewoon onbeschoft is. Ik heb persoonlijk (NUjij'er) via de mobiel mijn excuus aangeboden. Ik heb vervolgens ook een afspraak gemaakt met (NUjij'er) om samen naar Madurodam te gaan om onze relatie te verbeteren en het pijnlijke proces te verwerken. Ik kijk hier erg naar uit!

Justin Bieber 3

Jullie moeten echt kappen met die bullshit over Justin Bieber. Dat hij stopt met zingen? Nooit, want gister in het live intervieuw zei hij nog erachter dat het maar een grapje was.

Rook

Onlangs las ik iets op uw site over het rookverbod, maar er zijn helaas ergere rookproblemen. Dat zijn de barbecues en tuinhaarden die de buren en buurten vergiftigen nu het mooi weer is en iedereen de ramen open heeft. Astma patiënten en mensen met bronchitis liggen te hijgen in huis omwille van het gezellig vuurtje stoken van de buren in de tuin. Wilt u uw lezers eens aanspreken op dit asociale gedrag?

Groot onrecht

Ik wil u er op attenderen dat de sterkere ouderen hier in Limburg veel feesten met de mooie jongere Limburgse meisjes en vrouwen. Die sterkere ouderen zijn bijna allemaal Nederlanders en willen dat de mooiere jongere Limburgse meisjes en vrouwen Nederlands spreken, en dat de mooiere jongere Limburgse mannen hen voorzien van eten en drinken, zonder dat die sterkere ouderen daar een tegenprestatie voor willen leveren.

Dat is een groot onrecht en ik hoop dat U passende maatregelen neemt.

Werk

Nu Koninginnedag nadert en de troonwisseling ook willen jullie de mooiste foto's maken in Amsterdam. En omdat Amsterdam dan niet begaanbaar is met de auto vroeg ik me af of ik misschien 'taxi' zou kunnen zijn. Ik zou eventueel de fotograaf snel van A naar B kunnen brengen

Creatie

Het zal erg fijn zijn als een journalist van jullie iets over mijn schilderijen in de krant schrijft. (…) De zachtheid van de bamboe streelde mijn hart en toen ben ik naar zolder gegaan en begon bamboe te schilderen. Op de een of andere manier vond ik het meteen perfect. Ik stond versteld van mijn eigen creatie.

TV maken

Over het bericht: Earth Hour dringt door in Nederland

Wat jullie gedaan hebben dat is nog al wat  vooral voor oude mensen en ik wil wel vragen komen jullie ook mijn tv maken ik ben 73 jaar ik wist hier helemaal niets van. Ik heb angsten uitgestaan, ik heb kou geleden. kan ik een klacht indienen?

Om oude mensen zo te laten schrikken om jullie ideeën wat denk je dat je hiermee bereikt? Misschien zijn er mensen die er ook zo over denken maar ik vind dat jullie mij hebben laten stikken van de kou. Ik heb hier geen sympathie voor. Komen jullie nu mijn tv maken?

Palestijnse nazi's

Ik zou graag van u willen weten waarom u mijn item over die Palestijnse nazi's niet plaatst.

Minotaurussen

Een half uur geleden, rond half tien, zagen wij een grote groep Minotaurussen rondtrekken in 't Twiske te Oostzaan vlakbij de blauwe poort. Ze liepen op twee poten en waren zeker drie meter lang, met twee naar voren gebogen horens en een bordeauxrode vacht. Veel van de mannelijke Minotaurussen gingen met elkaar op de vuist, dit zou een teken kunnen zijn dat het paarseizoen is begonnen. De vrouwtjes waren wat kleiner en hadden geen horens. Ook zaten er jongen bij.

De Minotaurussen zijn dus zeker op hun hoede. Wij verzoeken een afscherming tegen deze beesten. In onze ogen zijn ze gevaarlijk en kunnen makkelijk iemand doden met hun halve meter lange horens. Zeer agressief zijn ze volgens ons in dit paarseizoen. Ook zagen wij een enorme kloof waaruit zij tevoorschijn kwamen. Dit kan duiden dat de mythes van de Grieken waargebeurd zijn. Dit maakt de zaak nog ernstiger.

Denk maar aan Medusa, zij heeft in de oudheid honderden mensen laten verstenen. Stel dat zij nu ook uit de kloof komt, wat zal er dan gebeuren met de mensheid? Wat als de Grieken ons al heel lang de waarheid proberen te vertellen? Is de wereld dan nog veilig? Gezien deze ontwikkeling raden wij een investering aan in de ruimtevaart om onze overlevingskans te vergroten en wellicht het leven verder te ondernemen op een andere planeet.

Dank u wel en help uw medemens.

Te gek

Vind ik te gek. Dat nieuws.