Dixons-eigenaar begint eigen merk mobiele telefonie

AMSTERDAM - Dexcom, de eigenaar van de winkelketens Dixons, Dynabyte en T for Telecom, betreedt de markt voor mobiele telefonie. Via het netwerk van Vodafone zal Dexcom een nieuw merk beginnen.

Dat hebben Vodafone en Dexcom donderdag bekendgemaakt. Het retailbedrijf begint waarschijnlijk in het tweede kwartaal van 2007 met zijn eigen mobiele telefoniemerk. De naam daarvan is nog niet bekend. Dexcom hoopt over enkele jaren honderdduizenden klanten te hebben.

Dexcom is niet van plan een prijzenslag in de telecombranche te ontketenen, benadrukte directeur Henk Kamsteeg. Het is de bedoeling om mobiele telefoniediensten te leveren die aansluiten bij het aanbod van bijvoorbeeld KPN, T-Mobile en Vodafone. "We gaan ons specifiek richten op de doelgroepen die in onze winkels komen", aldus Kamsteeg.

Gamers

Zo komen er bij Dynabyte veel gamers en computergebruikers, vervolgde de directeur. Een mogelijkheid is bijvoorbeeld om een telefonieabonnement te leveren, waarbij het spelen van spelletjes op de gsm een rol speelt.

Dexcom heeft voor Vodafone gekozen, omdat deze telecomoperator een landelijk dekkend netwerk en voldoende capaciteit heeft. Het is voor het eerst dat Vodafone een ander bedrijf op zijn netwerk toelaat.

Winkelketen

Dexcom is een goede partner, aldus het telecombedrijf, omdat het de grootste winkelketen voor consumentenelektronica is. Ook is het de grootste telecomketen. Dexcom telt in Nederland 370 winkels.

Tip de redactie