Consumentenbond dient klacht in tegen UPC

AMSTERDAM - De Consumentenbond stapt naar de onlangs opgerichte Consumentenautoriteit om zich te beklagen over kabelbedrijf UPC. Dat zou zich bij de promotie van digitale televisie nog altijd schuldig maken aan agressieve verkoopmethoden.

UPC verspreidt onder twee miljoen klanten decoders voor digitale televisie. Volgens de Consumentenbond zouden veel mensen aan de deur tekenen voor een abonnement, terwijl ze denken voor ontvangst van het pakketje te hebben getekend.

De kabelmaatschappij kwam over de kwestie al eerder in aanvaring met consumentenorganisaties en de Tweede Kamer. Naar aanleiding daarvan beloofde UPC beterschap.

Onterecht

UPC weerspreekt de kritiek van de Consumentenbond> "Wij hebben de laatste tijd geen meldingen van klachten van consumenten binnen gekregen. In onze ogen klopt onze verkoopprocedure. Klanten kunnen op meerdere momenten ervoor kiezen niet met ons in zee te gaan. Volgens ons is de klacht onterecht," aldus een woordvoerder van het kabelbedrijf.

Tip de redactie