Consumentenbond vindt rechtszaak Dutchtone overdreven

AMSTERDAM - Een sprekend voorbeeld van gebrekkige communicatie tussen klant en bedrijf, zo omschrijft de Consumentenbond de ruzie die is ontstaan tussen de makers van de protestsite dutchtone.sucks.nl en het telefoonbedrijf Dutchtone.

Die laatste besloot deze week toch juridische stappen te ondernemen tegen de makers van de site. Hoewel het logo dat op de site werd gebruikt is aangepast en er nog wat veranderingen zijn doorgevoerd, is Dutchtone nog steeds van mening dat er inbreuk wordt gemaakt op het merkenrecht.

Op de site kunnen abonnees hun ongenoegen uiten over problemen bij het bedrijf of de dienstverlening. Vooral het beperken van het sms-verkeer via de Dutchtone-site heeft veel woede bij abonnees opgewekt.

Het feit dat zulke sites nodig zijn is volgens de Consumentenbond een teken dat er iets goed mis is met de werking van de markt, de informatie aan de consument en het toezicht daarop door de overheid.Dutchtone zou, volgens de bond, zijn energie beter kunnen steken in de verbetering van de dienstverlening en de communicatie met klanten.

Deze week startte de Consumentenbond de campagne 'Maak kiezen mogelijk!' waarmee ze dit soort misstanden onder de aandacht van de overheid probeert te brengen.

/NETDutchtone dreigt protestsite met juridische stappen

Tip de redactie