AMSTERDAM - Op last van Holland Media Groep moet het internetbedrijf Surfrace de fansite van Tim Vicious offline halen. HMG beweert volgens Surfrace dat zij houder zijn van het merk 'Tim Vicious' en ze verzoeken de makers om geen gebruik meer te maken van het merk zonder toestemming van HMG en de domeinnaam over hen te dragen.

Op de fansite van Tim Vicious staat:

"Beste bezoekers van TimVicious.nl,

Waarschijnlijk verwachten jullie hier een fansite over Tim Vicious, helaas hebben wij deze offline moeten halen. Wij willen met klem benadrukken dat Surfrace Internet Marketing geen relatie heeft met Tim zelf of de Holland Media Groep (HMG). TimVicious.nl is opgezet als fansite over Tim."

"Momenteel bespreken we met de HMG wat er verder zal gaan gebeuren met de fansite, aangezien ze ons niet zomaar kunnen verplichten om ook de domeinnaam kosteloos over te dragen," aldus een woordvoerder van het internetbedrijf in de mail.

Merkenbureau

Een lezer mailde de uittreksel van het Benelux Merkenbureau (BMB). Daaruit bleek inderdaad dat HMG inderdaad het merk 'Tim Vicious' heeft geregistreerd. En dit al op 12 november 2002:

Name and address of the attorney or postal address of the applicant:
RTL/de Holland Media Groep S.A.,
Hilversum,
Nederland.

Mark
TIM VICIOUS

De 15-jarige Tim Vicious werd bekend toen hij in 'Idols' zijn Sid Vicious-uitvoering van 'I Did It My Way', in hawaii-hemd en korte broek ten gehore bracht.