AMSTERDAM - Provider DDS neemt voortaan zijn diensten af bij Tiscali voor zijn adsl-verbindingen. Klanten van DDS kwamen in problemen na een ingewikkeld conflict.

De dienstverlening aan DDS-klanten dreigde te worden beëindigd ten gevolge van een conflict tussen KPN en Dis-Europe, een toeleverancier van DDS. KPN beëindigde de overeenkomst voor de levering van adsl-diensten aan Dis-Europe op 27 juni na een conflict over betalingen. Klanten van DDS werden hier uiteindelijk ook door getroffen. KPN bood gedupeerde klanten aan om over te stappen naar een KPN-abonnement.

Voor DDS-directeur Flint was deze gang van zaken nog reden om een woedende open brief naar de directie van KPN te sturen. Volgens hem maakte KPN zich schuldig aan het stelen van klanten.

Tiscali

Inmiddels heeft DDS een permanente oplossing gevonden voor het probleem. De provider neemt zijn diensten inmiddels niet meer af van KPN, maar is in zee gegaan met Tiscali, dat een eigen adsl-netwerk beheert.

De meeste adsl-klanten van DDS kunnen gewoon gebruik blijven maken van de dienstverlening van DDS zonder overstap naar een andere leverancier, aldus de provider. Klanten die inmiddels andere overeenkomsten zijn aangegaan, kunnen van deze oplossing echter geen gebruik maken. Het merendeel van de klanten zou evenwel hebben afgewacht of DDS met een oplossing zou komen.