AMSTERDAM - Ilse Media heeft vergelijkingssite Kieskeurig.nl overgenomen. De site trekt dagelijks 120.000 unieke bezoekers en heeft 75.000 producten in zijn database staan.

"De overname van Kieskeurig past perfect in de strategie van Ilse Media", zo stelt Paul Molenaar, directeur van Ilse Media, waaronder ook NU.nl valt. "Wij willen op zoveel mogelijk manieren een leidende rol spelen in het gidsen van de consument naar de meest relevante websites, zoals we dat ook met Startpagina.nl doen. Daar voegen we het gidsen naar de beste producten, plus de ervaringen van consumenten met die producten, aan toe. Kieskeurig doet dat uitstekend."

De site werd zo'n zeven jaar geleden opgericht. Inmiddels heeft het bedrijf uit Culemborg 25 personeelsleden en een jaaromzet 2.253.000 euro. De twee oprichters, het echtpaar Sellis en Hoetink, zullen ook na de overname verbonden blijven aan Kieskeurig. Namens Ilse Media zal Bert Wiggers, nu verantwoordelijk voor Startpagina.nl en NU.nl, de directie gaan voeren.

Ilse Media doet al geruime tijd onderzoek naar de invloed van internetsites op het koopgedrag van de consument. Daaruit blijkt niet alleen dat de consument steeds vaker online koopt, maar dat hij zich ook voorafgaand aan de 'traditionele winkelaankopen' vaak uitgebreid op het Internet oriënteert. In de toekomst zal deze trend nog verder toenemen, zo blijkt uit hetzelfde onderzoek.

Ilse Media betaalt een 'marktconform bedrag' voor de overname, waarover geen verdere mededelingen worden gedaan.