AMSTERDAM - Vrouwelijke televisiekijkers maken veel meer gebruik van internet tijdens het WK voetbal. Terwijl hun partner naar de tv kijkt, chatten en surfen de vrouwen op internet of zoeken naar koopjes op Marktplaats.nl. Ook e-mailen en het spelen van spelletjes zijn populair.

Dit blijkt uit onderzoek van e-mailmarketingbureau TAPPS. Zo'n 60 procent van de vrouwelijke tv-kijkers blijkt (vrijwel) niet geïnteresseerd in het WK. Ruim 16 procent van alle respondenten geeft aan het WK helemaal niet te gaan kijken.

Opvallend is dat bijna de helft van de vrouwen die nauwelijks of niet WK geïnteresseerd is een partner heeft die elke wedstrijd wil zien. Dat hoeft niet altijd op ruzie uit te lopen. Want 18 procent van de vrouwen geeft aan gewoon mee te kijken. Slechts 3 procent van deze vrouwen zegt te proberen de partner van het WK af te houden, voornamelijk door te zappen.

Meer internet

Vrouwen die (vrijwel) niet in het WK geïnteresseerd zijn geven massaal aan meer internet te gaan gebruiken tijdens het WK. Van deze groep geeft 16 procent aan meer MSN Messenger te gaan gebruiken tijdens de WK wedstrijden. Daarnaast wordt er door de vrouwen ook meer gemaild en naar koopjes gezocht op Marktplaats.nl. Tot slot worden er meer online spellen gespeeld en meer muziek gedownload.

Als het om tv kijken gaat geven de vrouwen aan meer naar RTL4, NET5 en naar SBS6 te zullen kijken. Bijna 20 procent geeft aan meer dan gemiddeld tijdschriften te lezen; naast hun eigen lijfblad verwachten zij deze maand ook een extra titel te lezen.

Van de vrouwen die aangeven een extra bezoek aan de bioscoop te brengen, heeft iets meer dan de helft de film al in gedachten: de Da Vinci Code en Poseidon zijn het meest populair, gevolgd door X-men 3.