BREDA - De Nederlandse huishoudens zijn redelijk tevreden over hun internetverbinding. Alleen de helpdesk van de aanbieder blijft achter. De klanten van Chello en Compuserve zijn het minst tevreden over hun provider.

Dat blijkt uit een donderdag gepresenteerd onderzoek van het marktonderzoeksbureau Heliview onder 1507 huishoudens in Nederland. Gemiddeld geven particuliere internetters hun providers het rapportcijfer 7,2. De betrouwbaarheid van de verbinding scoort het hoogste, namelijk een 7,3.

De bereikbaarheid van de helpdesk en de snelheid waarmee een reactie komt, krijgt het laagste cijfer: een 6,5. Over het algemeen worden de providers 1/8ome en Tiscali (beiden ,5) het best beoordeeld. Chello en Compuserve (beiden een 6,6) het minst. Marktleider KPN zit er met zijn aanbieders HetNet en Planet Internet tussenin.

Iets meer dan de helft van de huishoudens heeft een computer, 83 procent daarvan heeft een internetaansluiting.