AMSTERDAM - Jaggle zal de fotoserie van Bridget niet per e-mail verspreiden. Playboy-uitgever Sanoma stuurde het weblog donderdag een dagvaarding, nadat het een e-mailactie rondom de foto's had opgezet. Wie Jaggle een mailtje stuurde, zou zaterdag alle Playboyfoto's van Bridget in zijn mailbox krijgen.

De advocaat van Jaggle heeft beloofd dat er niks per e-mail zal worden verstuurd, zo stelt Sanoma tegenover NU.nl. Ook zal Jaggle de foto's niet op zijn weblog plaatsen. Hoe Jaggle aan de complete fotoserie kwam is nog onduidelijk.

In een reactie laat Jaggle weten nooit van plan te zijn geweest de foto's naar zijn lezers te sturen.

Actie

Op het weblog is te lezen: "Omdat het goede doel alle eer toekomt en we niets anders willen dan de actie van Bridget steunen, zijn we nooit van plan geweest de foto's te mailen. Als mensen het goede doel willen steunen is er natuurlijk niks nobeler dan het kopen van het magazine."

Jaggle zal voor iedere ontvangen e-mail tien eurocent doneren aan het goede doel van Bridget. "Aangezien 19.152 mensen gemaild hebben zal Dutchpuppy een mooi bedrag ontvangen", verklaart een medewerker van Jaggle.

Volgens Jaggle-weblogger Hailstorm is de doneeractie geen gevolg van de dagvaarding. "De actie stond al op stapel. Sanoma heeft het alleen vervroegd".