AMSTERDAM - De consument is niet happig op een overstap naar een Triple Play-pakket (internetten, telefoneren en televisiekijken via één aanbieder). Dat blijkt uit onderzoek van HCC onder ruim 1100 leden. Veel internetters zijn bang om bij een overstap naar één aanbieder zonder telefoon, tv en internet te komen zitten als er iets mis gaat. Daarnaast blijken veel internetters tevreden over hun huidige aansluitingen.

Een ruime meerderheid van de HCC-leden (64 procent) blijkt bekend met de term Triple Play. Een groot deel (59 procent) vindt het een interessante ontwikkeling. Vooral het gemak van een totaalpakket wordt gezien als een voordeel. Een aanzienlijk deel ziet ook de integratie van verschillende diensten, zoals beeldbellen via internet, als een duidelijk pluspunt.

Toch is 45 procent niet van plan over te stappen binnen de komende zes maanden. Nog geen tien procent verwacht het komende halfjaar wel in te gaan op een aanbod, de overige 46 procent weet het nog niet.

HCC-directeur Ronald van Rooden begrijpt de aarzeling van de consument. "Op dit moment zijn er nog te veel drempels voor de consument om over te stappen. Zo is het opzeggen van huidige abonnementen bij diverse aanbieders lastig omdat contracten verschillen in duur en ook de voorwaarden niet gelijk zijn".