Eén op de negen internetgebruikers ontevreden over provider

AMSTERDAM - Van alle internetgebruikers geeft 11 procent de huidige internetprovider een rapportcijfer van een 6 of lager. De matige kwaliteit van de verbinding en onvoldoende snelheid zijn hiervoor bijna driekwart van de gevallen de belangrijkste oorzaken. Ook kan één op de vijf ontevreden klanten zicht niet vinden in de huidige prijsstelling van de provider. Dit blijkt uit de Concurrentie Monitor van Heliview.

Bijna dertig procent van de internetters is ontevreden over de helpdesk van zijn of haar provider. Opvallend positief zijn internetters over het facturatieproces van hun provider. Gemiddeld scoort dit een 7,5, waarbij vooral de providers Planet Internet, @Home en Tiscali goed scoren.

De huishoudens met een ADSL verbinding zijn iets meer tevreden dan kabelgebruikers, de verschillen zijn echter beperkt. Duidelijk is wel dat de huidige analoge internetgebruikers uitgesproken ontevreden zijn met de snelheid van surfen en downloaden. Ze geven hiervoor cijfers lager dan een 6.

Kosten

Opmerkelijk is dat dit niet direct een aanleiding is om over te stappen naar breedband. Bij een eventuele overstap zijn juist de kosten van breedband en de gebruiksintensiteit doorslaggevend.

Tip de redactie