DEN BOSCH - De populariteit van de digitale Valentijnskaart neemt toe. Kaartenproducent Hallmark verzond dit jaar 165.000 zogeheten e-cards (tegenover 125.000 vorig jaar), kaartenhuis.nl verstuurde op 14 februari 350.000 digitale kaarten. Dat is een recordaantal, maakte een woordvoerster woensdag bekend.

Ook maakten veel mensen gebruik van de mogelijkheid op internet een kaart te ontwerpen en te personaliseren, waarna die per post bij de geliefde werd bezorgd. Exacte cijfers zijn daar nog niet van, maar de woordvoerders van beide bedrijven spreken van een toenemende populariteit.

Hallmark

Hallmark kon de drukte rond Valentijnsdag vorig jaar niet aan. De website was 13 februari 2005 de hele dag niet of moeilijk te bereiken. Dit jaar deden zich geen problemen voor.

Papieren kaart

Naast de digitale kaart versturen Nederlanders nog steeds een papieren kaart. Volgens TPG Post verzenden consumenten de laatste jaren ongeveer anderhalf miljoen kaarten met Valentijn. De postbode bezorgt de helft, de andere helft doen mensen zelf door de bus.