AMSTERDAM - Uitgeversmaatschappij De Telegraaf wil de datingwebsites Relatieplanet en Iwannadate overnemen. De uitgever, onderdeel van de Telegraaf Media Groep (TMG), wil voor een onbekend bedrag een belang van 70 procent nemen in Relatieplanet en Iwannadate. Dat liet TMG maandag weten.

Relatieplanet is de grootste datingsite in Nederland, Iwannadate is nummer vijf, aldus de uitgever. Relatieplanet trekt maandelijks een miljoen bezoekers en heeft 400.000 ingeschreven vrijgezellen. Bij Iwannadate staan 200.000 zoekenden ingeschreven.

De Telegraaf wordt hiermee naar eigen zeggen marktleider op het gebied van dating, met een database van ruim 600.000 actieve profielen. Daarnaast zorgt de overname voor een stijging van het online bereik.

De overname past volgens De Telegraaf in de ambitie van het bedrijf om toonaangevend te zijn in het bij elkaar brengen van Vraag en Aanbod, zowel online als offline. Verregaande integratie van krant, internet en mobiele diensten staat daarbij voorop, meent de directie.