RVD maakt zelf ook fout met embargo

De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) heeft enkele dagen voor Prinsjesdag de begroting van VROM op internet gezet.RVDbegroting

Een medewerker was "per ongeluk vergeten" het woord embargo in te vullen bij de verzending naar ANP Perssupport. Dit meldde de Volkskrant zaterdag.

"Maar tien minuutjes"

Volgens Gerard van der Wulp, hoofd voorlichting van de RVD, stond het stuk van VROM "maar tien minuutjes" op de site. Maar die tien minuutjes waren genoeg voor oplettende internetters om het stuk te verspreiden voor de rest van Nederland. "Dat was dus een fout", aldus Van der Wulp.

Het was niet de eerste keer, twee jaar geleden gebeurde dit ook bij Buitenlandse Zaken.

Tip de redactie