De gegevens van 380.000 passagiers van de Britse luchtvaartmaatschappij British Airways zijn gestolen bij een hack. Het om gaat volgens het bedrijf om "persoonlijke of financiële informatie", maar de luchtvaartmaatschappij treedt niet in detail.

Passagiers die tussen 21 augustus en 5 september via de website of app van British Airways een vlucht hebben geboekt, zijn mogelijk slachtoffer geworden. Dat maakt de luchtvaartmaatschappij bekend op de website.

De hackers hebben volgens British Airways geen informatie over de geboekte reizen of paspoortinformatie gestolen. Hoe de hackers de persoonlijke en financiële informatie wel buit konden maken, is niet bekend.

Volgens British Airways is de kwetsbaarheid opgelost. Het bedrijf zegt de politie en privacyautoriteit op de hoogte te hebben gesteld.

De luchtvaartmaatschappij zegt getroffen klanten "zo snel mogelijk" op de hoogte te hebben gebracht. Een woordvoerder van British Airways laat aan Reuters weten dat klanten die geld zijn verloren, door de vliegtuigmaatschappij worden gecompenseerd.

"Onze data zijn versleuteld", zegt de woordvoerder. "De criminelen hebben gebruik gemaakt van heel verfijnde inspanningen om data in handen te krijgen."