Klanten van Tele2 die afgelopen weekend in het buitenland last hadden van een grote storing, krijgen daarvoor een vergoeding.

Dat blijkt uit een e-mail die de provider naar gedupeerde abonnees heeft verstuurd.

Klanten buiten Nederland hadden vrijdag en zaterdag last van een langdurige storing op het netwerk van Tele2. Zij konden daardoor niet bellen of internetten.

"We willen het graag goedmaken", belooft Tele2 in de e-mails. "Daarom ontvang je van ons ter compensatie een korting van 5 euro op de factuur die je in september ontvangt. Je hoeft hier zelf niks voor te doen."

Alleen abonnees met een onbeperkte internetbundel krijgen de korting van de provider. Klanten met een beperkte hoeveelheid data krijgen in plaats daarvan 2 GB extra om te besteden.

Midden in de zomervakantie

De storing kwam midden in de zomervakantie, waardoor veel vakantiegangers waren getroffen. Abonnees die binnen Europa op vakantie zijn, kunnen sinds een jaar hun bundel blijven gebruiken zonder extra roamingkosten.

Telecomproviders zijn sinds een jaar verplicht klanten na langdurige storingen financieel te compenseren. Zowel klanten met een abonnement als prepaidklanten komen in aanmerking voor een vergoeding.